4.JPG

BUDOWA REPLIKI LOTUS 7 KULTOWEGO AUTA SPORTOWEGO 

budowę zaczęliśmy od wykonania ramy . materiał to profil 25x25mm i ściance 1.5mm. wszystkie elementy płaskie wycięte zostały laserem a cała rama spawana metodą tig. 

elementy takie jak zwrotnice tylny dyferencjał zostały zaadoptowane z forda sierry natomiast silnik zapożyczony został z focusa 1 generacji ale o tym później..

 

 skarbnicą wiedzy była książka Chrisa Gibsa która dostarczyła kompletne plany ramy. oczywiście nie odbyło się bez kilku modyfikacji. kąt wyprzedzenia zwrotnicy został zwiększony w porównaniu z książkowym co wpływa na dużo szybsze powracanie kierownicy. tyle zawieszenie został całkowicie przeprojektowane, zastosowane w nim unibolle powalają na pełną zmianę geometrii

 

 

 

 

                    

 

 

po wykonaniu ramy i spasowaniu wszystkich elementów praktycznie złożeniu całego samochodu i powtórnemu rozebraniu wszystkie elementy trafiły do cynkowni oraz lakierni proszkowej. wtedy zaczęła się najlepsza część tz. montaż. pochłonął od wiele roboczo godzin ale z każdą godziną było coraz lepiej.

 

 

                     

kolejnym etapem był tuning silnika, jak wspomniałem wcześniej wybór padł na sprawdzony lekki i podatny na tuning silnik z 1 generacji Focusa " ZETEC BLECK TOP" o pojemności 2l. początkowo silnik wyposażony został w 4 gaźniki motocyklowe i dysponował mocą ok 170KM jednak nigdy nie sprawdziłem tego na hamowni. jak to w przyrodzie bywa szybko zaczęło brakować mocy i silnik dostał kompresor EATON M62, wtryski z nissana S14 intercooler i 70mm przepustnice. tu żarty się skończyły tak lekkie auto przy mocy 207KM wymaga dużego doświadczenia od kierowcy :)

                     

                     

tak przygotowanym autem udaliśmy się na hamownię wybór padł na sprawdzoną Warszawską firmę VTG, silnik wypluł 207KM przy doładowani 0,5 bara. moc można w łatwy sposób zwiększyć zmniejszając koło na kompresorze jednak na chwilę obecną nie jestem wstanie wykorzystać w pełni potencjału auta z obecną mocą.

   
 

 

Silnik : Ford Zetec 2.0 (Black Top) 16v                      

 

  • porting głowicy
  • wałki Cat Cams
  • wyważany elektronicznie układ korbowo tłokowy
  • lekkie koło zamachowe 4,6kg
  • sportowy kolektor dolotowy
  • wtryskiwacze 380 (Nissan S14)
  • przepustnica 70mm
  • intercooler
  • supercharger EATON 62
  • układ wydechowy 4w1 (stal nierdzewna)
  • chłodnica oleju
  • skrzynia biegów N9
  • sterowanie silnika ECUMASTER DET3 (fuel implant)
  • strojenie VTG

 

 Układ jezdny:

 

  • dyferencjał ze szperą
  • hamulce tarczowe przód i tył (nacinane/nawiercane)
  • sportowe amortyzatory Gaz Shocks z regulacją tłumienia i naciągu sprężyn
  • zawieszenie: przód niezależne (4 wahacze)
  • zawieszenie: tył niezależne (4 wahacze)
  • sportowa przekładnia kierownicza 2,4 obrotu

 

 Rama: wykonana według planów Haynes roadster

 

  • konstrukcja profile stalowe ocynklowane malowane proszkowo
  • wahacze stal 18g2a  ocynkowane malowane proszkowo
  • podłoga oraz panele boczne aluminium

zdjęcia gotowego auta w naszej galerii

obecnie odwiedza nas

Odwiedza nas 2 gości oraz 0 użytkowników.

Copyright © NOWAK-PERFORMANNCE 2020